Alles wat je moet weten over telefoon reparaties

Alles wat je moet weten over telefoon reparaties

Of je telefoon nou een defect heeft buiten je eigen schuld om, of je hebt de schade zelf veroorzaakt, het is niet iets waar je op zit te wachten. Je kan ervoor kiezen om hem dichtbij op locatie te laten repareren zoals bij Telefoon reparatie Den Haag, of je kiest ervoor om hem terug naar de fabrikant te sturen. Daarnaast wil je natuurlijk ook weten wat je rechten zijn en waar je op moet letten. In dit artikel vind je je antwoorden.

Je rechten bij een kapotte telefoon

Als het een technisch gebrek is of het defect buiten je eigen schuld om is ontstaan dan heb je recht op een kosteloze reparatie in de meeste gevallen. Sowieso heb je recht op een goed werkend product, maar daarnaast heb je vanuit de fabrikant vaak ook 1 of 2 jaar fabrieksgarantie. Misschien heeft iemand anders je telefoon beschadigd, dan zou je kunnen kijken of dit onder bijvoorbeeld diegene hun aansprakelijkheidsverzekering valt. Als de schade door je eigen schuld is ontstaan en je hebt bijvoorbeeld je telefoon laten vallen dan moet je zelf opdraaien voor de kosten van de reparatie. Als je een aanvullende verzekering hebt afgesloten bij de fabrikant of winkel waar je hem hebt gekocht dan bestaat de mogelijkheid dat deze je kosten voor je vergoed. Soms valt het ook onder je inboedelverzekering als je een buitenhuisdekking hebt afgesloten.

Reparatie door de fabrikant of een andere reparateur

De voordelen van het laten repareren door de fabrikant is dat deze originele onderdelen gebruikt en je je fabrieksgarantie behoudt. Het nadeel hiervan is dat deze reparatie vaak duurder is dan via een andere reparateur. Als je kiest voor een andere reparateur dan zijn de voordelen dat de reparatie vaak direct en op locatie uitgevoerd kan worden. De nadelen zijn dat de fabrieksgarantie in de meeste gevallen vervalt, soms zijn de onderdelen origineel en soms niet en de wettelijke garantie vervalt niet, alleen dit valt vaak moeilijk uit te leggen aan de winkel waar je de aankoop origineel hebt gedaan als hij hierna ineens hapert. Afhankelijk van de leeftijd, aanschafprijs en de reparatie prijs kan je bepalen wat de beste optie is in jouw geval. Bij reparaties moet je erop letten of deze direct klaar is of opgestuurd wordt, of er gewerkt wordt met originele onderdelen, of er onderzoekskosten van toepassing zijn en of er een garantie op de reparatie wordt gegeven.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *