Content creator

Content creator

mdia

Alles bevat content. Een simpel berichtje sturen via WhatsApp of een eenvoudig sms’je is content. Een foto van een pup die je binnenkort mag ophalen, welke je op Facebook plaatst, bevat ook inhoud. Maar soms wil je meer uit jouw social media halen, of je wilt je website nog beter in kunnen zetten. Niet iedereen is goed met het creëren van inhoud die bij jou als persoon past. Een content creator kan jou hierbij helpen.

Wat doet een content creator?

Een content creator is een persoon die content, en dus inhoud, maakt voor verschillende vormen van media. Dit kan digitale media zijn. Echter, ook advertenties die je in de krant of tijdschriften bijvoorbeeld ziet bevatten inhoud die gecreëerd zijn om onder andere aandacht te trekken. Voordat je content kunt creëren, kijk je eerst wat je wilt bereiken. Wil je bijvoorbeeld dat mensen, naar aanleiding van jouw content, contact met je opnemen? Dan stel je je daar anders op in dan wanneer mensen vooral moeten nadenken over het item. Ook houd je, iedere keer weer, rekening met jouw doelgroep. Een simpel voorbeeld is het volgende: een artikel over een hond wordt veel sneller gewaardeerd door hondenbezitters dan een artikel over paarden.

Creëren en gezien worden

Een content creator houdt rekening met jouw werk. Naast het rekening houden met het genoemde doelgroep, kijkt de schrijver ook naar de volgende punten: wat is het schrijfstijl van het bedrijf en/of het merk? Wat wil het bedrijf bereiken met het content dat gedeeld wordt? Hoe kan content ervoor zorgen dat het bedrijf beter gezien zal worden?

Je kunt dus niet zomaar iets gaan schrijven. Alleen als je alle punten duidelijk voor ogen hebt, ga je creëren. Het bepalen van strategieën is daarom voor een content creator, maar ook voor het bedrijf of het merk zelf, erg belangrijk. Alleen zo zal je gezien worden op een manier dat bij jou past.

Content vernieuwen

Soms kan het gebeuren dat je na een aantal jaar anders wil gaan werken. Je werkzaamheden veranderen, je richt je op een nieuwe doelgroep of je kiest ervoor om bijvoorbeeld een ander bereik na te streven dan je eerder voor ogen had. Dat kan. Het is dan niet alleen belangrijk om, bijvoorbeeld, je nieuwe werkzaamheden toe te lichten. Je wilt ook dat je altijd op de juiste manier gevonden wordt. Het content wat je eerder hebt gedeeld, kan vernieuwd worden. Als je dit allemaal zelf zou doen, terwijl je dit niet zo graag doet, dan kan het verstandig zijn om geld te steken in iemand die jou hierbij kan helpen. Zo heb jij je handen vrij en kun jij je richten op taken die jij graag doet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *